Friday, November 26, 2010

Anakku Sudah Pulang

suka suka suka......anak-anakku sudah pulang
rumah kembali happening dengan jerit tempik aku, teriak tangis &ketawa dorang.

Aku sampai umah PIL semalam dalam kul 9 lebih.si adik dah mandi,si abang belum. Terus haris mintak aku mandikan dia. Masa mandi tu aku tanya la haris nak balik tak (kalau dak MIL aku dengar.heheheeheh). Mula-mula mamat tu cakap taknak. Aku pun cucuk jarum. Kalau abang balik, nanti mama bawak haris pegi KFC, Pi playground, pi nirwana (shopping kompleks area kubang kerian). Terus mamat tu angguk.tak sabar-sabar nak balik.

Lepas bersiap pakai baju, makan-makan kejap. Aku macam ralit lagi bersembang ngan ipar-duai. Sekali mengamuk daaaa itu duo sebab nak balik. Maka harussslaaa mak angkat montot tanpa berlengah lagi.heheeeheh.

Oleh kerana dah rindu sangat....maka mak dengan senang hati memasak menu lunch feveret dorang: sayur lemak letak udang dan soo hon.perghhhhh...sampai hirup-hirup kuah sayur tu. Tu anak kecik lagi.besok anak dah dok hostel, dah kerja dah kahwin,,,dok jauh...macam mana laaa???

Hari ni pepagi dah tuntut dah pi KFC.huhuhhuhuhu.sebab dah janji so bawakla budak berdua tu pi KFC & nirwana (nak beli kit kat jerkkk si haris). Dorang sangat happy...maka mama lagi happy. :)

4 comments:

  1. heaven nyah kalau bebudak sume dah ade umah..aku tgh menunggu danial ni..dari semalam zapin sampai tido umah cikgunya..huhu...

    p/s : betul tu..mak tak sanggup memikirkan bile derang dah beso nanti...

    ReplyDelete
  2. huhuhu...syahdunyer.....haruslah balas dendam rindu bagai nyah! :)

    ReplyDelete
  3. maya:mak ai semangat betul danial berzapin sampai tido umah cikgu.

    madam:yup, mesti balas dendam,seminggu mama jadi bisu, tak jerit2.hahahahaha

    ReplyDelete
  4. alahai, part hirup kuah tu syahdu okeh.. hilang penat memasak sekejap bila tk anak2 bersungguh makan..

    ReplyDelete